Świetlica Szkolna

"ŚWIETLICA JAK DOM - CIEPŁA, OPIEKUŃCZA I KOLOROWA"
Świetlica szkolna przy ZSP nr 1 mieści się na II piętrze głównego budynku.

Wychowawczyniami świetlicy są:
Joanna Czarnecka
Agnieszka Matyja
Lidia Rucka

Świetlica szkolna jest czynna od 6.30 do 16.00

Obiady wydawane są w przedszkolu w dwóch turach dla uczniów ZSP nr 1:
I tura - dzieci klas I-III: 12.20
II tura - uczniowie klas starszych: 13.25
Kartę zapisu do świetlicy oraz na obiad można odebrać w świetlicy lub sekretariacie.


Rodzice zobowiązani są do wypełnienia:
Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej - przy zapisie dziecka do świetlicy
Karty zapisu dziecka na obiady – przy zapisie na obiady.

Świetlica jest integralną częścią szkoły.
W swojej programowej działalności realizuje cele i zadania ZSP nr 1,
ze szczególnym uwzględnieniem treści i działań wychowawczo-opiekuńczych.

W świetlicy zadania realizowane są według rocznego planu pracy
i tygodniowego rozkładu zajęć opracowanego w oparciu o roczny plan pracy szkoły.


W ramach pracy w świetlicy szkolnej realizowane są zajęcia:

  • rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbkami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie),

  • doskonalące umiejętność samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela (czytanie bajek, wierszy, opowiadań, prasy dla dzieci),

  • wzbogacające wiedzę (czytanie książek, encyklopedii, rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy tematyczne, gry dydaktyczne i edukacyjne),

  • kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy typu dokończ zdanie, opowiedz co było dalej?),

  • kształtujące umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych),

  • zajęcia artystyczne- nauka wierszy, piosenek na różne okazje,

  • wyzwalające ekspresję twórczą (pisanie bajek, opowiadań i wierszy, zajęcia muzyczno- ruchowe),

  • wyrabiając koordynacje ruchową (gry i zabawy ruchowe w sali i na boisku szkolnym),

  • relaksujące, wyciszające i pobudzające z dziedziny muzykoterapii, bajkoterapii i terapii ruchem.